БУДЬ В ТРЕНДІ: СТАНЬ МЕДІАГРАМОТНИМ

РОЗВІНЧУЄМО МІФИ ПРО COVID 19 РАЗОМ З ПРОЄКТОМ "БЕЗ БРЕХНІ"

«Теорія змови» бентежить  українців, які не довіряють офіційній інформації про Covid 19. Багатьом просто нудно читати рекомендації ВООЗ. Набагато цікавіше поринати у світ змов та прихованих таємниць. Прихильники теорії змов визначили, що латиницею COVID-19 означає «бачимо капітуляцію овець». Однак це лише ЧЕРГОВИЙ ФЕЙК.

«Латиницею COVID-19 означає «бачимо капітуляцію овець» | Черговий ФЕЙК із серії «теорії змови»

(за матеріалами порталу"Без брехні")



Доброго дня. читачі нашого блогу! Літо у розпалі, але карантин  триває і у суспільстві продовжують циркулювати інформаційні міфи про COVID 19. Пропонуємо ознайомитися з найновішими з них і НЕ ПОШИРЮВАТИ  цю інформацію ні у соціальних мережат, ні під час особистого спілкування.

 (за матеріалами порталу"Без брехні")




БЕЗПЕЧНИЙ  ІНТЕРНЕТ ТА ОСОБИСТА МЕДІАГІГІЄНА: ОНЛАЙН-УРОК З МЕДІАГРАМОТНОСТІ 

З0 червня для працівників Лубенської ЦРБ було проведено онлайн-урок з медіаграмотності "Безпечний інтернет  та особиста медіагігієна". Пропонуємо ознайомитися з матеріалами, які були використані під час онлайн-уроку.








РОЗВІНЧУЄМО МІФИ ПРО COVID 19 РАЗОМ З ПРОЄКТОМ "БЕЗ БРЕХНІ"


Доброго дня, читачі нашого блогу! Нарешті розпочався поетапний вихід з карантину. На жаль, COVID 19  нікуди не зник, а отже не зникли й міфи про це захворювання. Пропонуємо ознайомитися з найновішими з них і НЕ ПОШИРЮВАТИ  цю інформацію ні у соціальних мережат, ні під час особистого спілкування.

Летальність від COVID-19 і абортів у США | МАНІПУЛЯЦІЯ на межі етичних норм (за матеріалами порталу "Без брехні")







Доброго дня, шановні читачі нашого блогу! Ми продовжуємо поширювати інформацію, яка розвінчує міфи про COVID 19. Розповсюджуйте тільки перевірену інформацію і нехай 
 ваші сторіни у соціальних мережах наповнюють тільки позитивні новини!


Розвідки світових держав проти вірусолога Ши Чженлі | Інформаційна бомба про COVID-19 яка так і не вибухнула (за матеріалами порталу "Без брехні")







Доброго травневого  дня, читачі нашого блогу! Нарешті ми дочекалися  послабення карантину, але це не означає, що  "міфотворчість" про COVID 19 також послаблюється.  Для того, щоб ви не потрапили у інформаційний полн хитрих фейків пропонуємо переглянути відео, яке підготували  учасниці проєкту "Без брехні"  Катерина Кулікова і Анастасія Мірошніченко.

ВІДЕО. Чіпізація, “теорія змови” і лікування сонцем | Топові фейки про COVID-19 (за матеріалами порталу "Без брехні ")


Мусульмани Америки читали Намаз перед Конгресом США – просили допомоги всевишнього проти COVID-19 | ФЕЙК на тлі реальних подій   (за матеріалами порталу"Без брехні")

Доброго дня, читачі нашого блогу!
Ми продовжуємо поширювати інформацію, яка розвінчує фейки та маніпуляції, що виникають на грунті світової пандемії Covid 19. Цього разу фейк має релігійне забарвлення. Радимо прочитати інформацію. Якщо ви випадково вже поширили цей фейк, то за бажанням зможете виалити неравдиву інформацію зі своєї стрічки новин. Поширюйте тільки перевірену інформацію!








Доброго дня, вельмишановні користувачі нашого блогу! Христос Воскрес! Найщиріші вітання з велчним християнським святом - Великоднем!
Мій "робочий" допис у святковий день викликаний спілкуванням (онлайн) з моєю колегою-розумницею Аллою Павленко. Наприкінці лютого вона відвідала одни з моїх тренінгів з медіаграмотності і з тих пір практикується в застосуванні критичного мислення.
Пані Алла  турбувалася про те, як переконати прихильників конспірологічних теорій в тому, що критичне мислення не має до них ніякого відношення і в тому, що фраза «від нас багато чого приховують» і критичне мислення не мають нічого спільного.
Для тих, хто усвідомлює фактологічну неспроможність теорії змови та для тих, хто вірить у «всесвітню змову» пропоную матеріал «Вбити Білла», або чергова порція ФЕЙКІВ про всесвітню змову на чолі з Біллом Ґейтсом», підготовлений професійним фактчекерами. Це професійне дослідження, в основі якого лежать факти. Нагадаю, що згідно зі Словником української мови, факт – дійсна, не вигадана подія, дійсне явище. Те, що дійсно відбулося, відбувається, існує. Передання фактів – правдиве відображення фрагментів дійсності.

(за матеріалами порталу "Без брехні") 

Переходьте за посиланням та дізнавайтеся правду: https://www.bez-brehni.info/factcheck/vbyty-billa-abo-cherhova-portsiia-feykiv-pro-vsesvitniu-zmovu-na-choli-z-billom-geytsom/




Австралійські вчені знайшли ліки, які вбивають COVID-19 за 48 годин | Маніпуляція (за матеріалами порталу "Без брехні") 

Ми так втомилися від похмурих "коронавірусних" новин, що хочемо вірити в швидке створення вакцини від  вірусу. Але. ... Читайте не тільки заголовки, а й повінстю текст інформаційного повідомлення, закликають фахівці,  які працють в проекті "Без брехні". Переходьте за посиланням та дізнавайтеся правду: https://www.bez-brehni.info/factcheck/avstraliys-ki-vcheni-znayshly-liky-iaki-vbyvaiut-covid-19-za-48-hodyn-manipulyatsiya/



Вчора з подачі двох ЗМІ була поширена інформація про послаблення режиму карантину, навіть з детальним графіком такого виходу. Інфографіка від каналу 24 виглядала дуже переконливо, але вердикт професійних фактчекерів - фейк. Переходьте запосиланням та читайте докладніше. 







Масові заворушення в Італії / Маніпуляція на тлі поодинокого конфлікту  (за матеріалами порталу "Без брехні")







Шкіра рук вбиває коронавірус за шість хвилин без жодних антисептиків! Фейк від лікаря (за матеріалами порталу "Без брехні") 


Там, де є нестача інформації з’являється чудове поле для поширення чуток, дезінформації, фейків та конспірологічних теорій, які нагнітають та залякують. Цьому є навіть спеціальний термін -  «інфодемія», адже поширення неправдивої інформації значно обігнало поширення пандемії. 

У свою чергу, це викликає стигматизацію у суспільстві (згадайте Нові Санжари або перші випадки у Чернівцях, коли сусіди влаштували пікет під будинком жінки без симптомів, яка самоізолювалася). 

Чому так відбувається? 

- Це нова хвороба, багато характеристик якої досі невідомі. 
- Людям властиво боятися невідомого. 
- Страх, який виник, легко пояснити не раціональними фактами, а теоріями змови, конспірологією та «чужаками». 
І так, нам в біса мало пояснюють і комунікують, а сайти-сміттярки цим користуються і ще більше наганяють паніки. Насправді, це тенденція не тільки в Україні, але й в усьому світі. 

Це неабияк погіршує боротьбу зі спалахом Covid 19, оскільки: 

- Спонукає людей приховувати хворобу  у спробах уникнути дискримінації (а у нас ще й протестуватися на Covid 19 - це неабиякий квест).
- Викликає небажання своєчасно звертатися за медичною допомогою; 
- Послаблює звички здорової поведінки (як от самоізоляція, дотримання карантинних обмежень і тп.) 

Саме тому варто керуватися фактами, а не чутками, оціночними судженнями та інформацією із сайтів-сміттярок, анонімних телеграм-каналів  та розсилок у месенджерах. Якщо інормація викликає емоцію - відкладаємо її (інформацію) теж у карантин і повертаємося за кілька хвилин, а то й годин. Включаймо критичне мислення, бо так жодних фактчекерів не вистачить, щоб перевірити усі фейки:)
(За матеріалами  проєкту"По той бік брехні)






БІБЛІОТЕКАРІ ТА ЖИТЕЛІ МАШІВСЬКОЇ ГРОМАДИ ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У ТРЕНІНГУ "МЕДІАГРАМОТНІСТЬ НА КОЖЕН ДЕНЬ"


Робота в групах." Ріжемо теорію".

27 лютого  у приміщенні Машівської центральної районної бібліотеки відбувся тренінг "Медіаграмотність на кожен день". Бібліотекарі та зацікавллені жителі смт Машівка вчилися виявляти фейки, досліджували мехаізм маніпуляцій, дізнавалися про особливості подачі повідомлень в різних інформаційних жанрах тощо. Дякуємо директору Машівської ЦРБ за сприяння у проведенні тенінгу.
Машівське "Інформаційне село".


А ось ці чарівні пані вже брали участь у тренінгах з медіграмотності. Вони дуже помірковано
споживають інформацію, близько 4-х годин на добу.

Команда "Хризантеми" презентує результати групової роботи.


ШАНОВНІ ПРИХИЛЬНИКИ НАШОГО БЛОГУ!!!
 Перейдіть за посиланням Фейк чи не Фейк та розпізнайте підступні фейки. ☺☺☺





 В ПОУНБ ІМЕНІ І. П. КОТЛЯРЕВСЬКОГО ПРОДОВЖУЄТЬСЯ РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЄКТУ «БУДЬ В ТРЕНДІ: СТАНЬ МЕДІАГРАМОТНИМ»




Дівчата з команди "Проліски" вправно "Ріжуть теорію".

Сучасна людина постійно перебуває у коловороті інформації. Тому працівникам просвітницько-інформаційної сфери потрібно пильнувати яку інформацію вони продукують та поширюють серед населення.

Не відстають від колежанок і бібліотекарки
 з команди "Весняні нарциси".
Ось ця професійна потреба та бажання розібратися, що підштовхнуло їх земляків, які проживають у Нових Санжарах Полтавської області, до паніки та викликаних нею деструктивних дій, мотивували працівників ПОУНБ імені І. П. Котляревського до участі в тренінгу з медіаграмотності.
Вправи: «Інформаційне село», «Що робити щоб повірив я?», «Що робити, щоб повірили мені?», «Що робити, щоб повірили моїй брехні», визначення маркерів різних інформаційних жанрів, перегляд та аналіз відеороликів зі зразками маніпуляції, пропаганди, реклами, мозковий штурм «Причини Новосанжарського синдрому», продемонстрували учасникам тренінгу важливість самостійного, критичного мислення.
П'ятнадцять веселих медіаканалів намагаються повідомити пані Тетяні
 важливу інформацію одночасно. Вправа "Білий шум".

Коронавірус у світі та події в Нових Санжарах - топ-новини нашого "Інформаційного села".
Команда "Тюльпани" визначає  до якого інформаційного
жанру належить текст.

Дівчата з команди "Проліски" доіряють фактам, медійним обличчям,
професійній термінології.
Для того, щоб викликати довіру,  команда "Тюльпани"
 готова вдатися до маніпуляції
Для того, щоб змусити повірити в неправду,  "Весняні нарциси"
пропонують створити "достовірний фейк"
Також бібліотекарі з цікавістю аналізували особисте медіаполе, а формула «інформаційного щастя» показала, який відсоток інформації здатна засвоїти середньостатистична людина.
Наші рекорди. 26 годин споживання інформаційного контенту за добу

Учасники тренінгу висловили побажання продовжувати реалізацію проекту «Будь в тренді: стань медіаграмотним» тренерами, які працюють в ПОУНБ імені І. П. Котляревського, а також поширювати знання серед якомога широких верств полтавської громади.





БІБЛІОТЕКАРІ КАРЛІВЩИНИ ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У ТРЕНІНГУ «МЕДІАГРАМОТНІСТЬ НА КОЖЕН ДЕНЬ»


Проєкт «Будь в тернді: стань медіаграмотним», який реалізується в ПОУНБ імені І. П. Котляревсього завітав на Карлівщину.
7 лютого у Центральній районній бібліотеці міста Карлівки відбувся тренінг з медіаграмотності. Працівники бібліотек Карлівки та сільських бібліотек удосконалювали свої знання з медійної грамотності. Говорили про: маніпуляції, фейки, критичне мислення,особливості роботи ЗМІ.
Як відзначили учасники тренінгу, такі знання на сьогодні є досить затребуваними, адже серед користувачів сільських бібліотек багато людей старшого покоління, які вірять всьому, що з’являється на шпальтах газет та на екранах телевізорів. 



Тому бібліотекарям потрібно уміти пояснити таким людям, що не всякій інформації можна сліпо довіряти. Її слід піддавати критичному переосмисленню та перевіряти.

ПОУНБ імені І. П. Котляревського вдячна Григоренко Ірині Володимирівні за сприяння в проведенні тренінгу.




ПРОЄКТ «БУДЬ В ТРЕНДІ СТАНЬ МЕДІАГРАМОТНИМ» ЗАВІТАВ У ДИКАНЬКУ



29 січня бібліотекарі Диканьщини взяли участь у тренінгу «Медіаграмотність на кожен день».
Тренінг проведено в рамках порєкту «Будь в тренді: стань медіаграмотним», яий з 2020 року реалізується в ПОУНБ імені І. П. Котляревського.
Більшість учасників тренінгу вже не вперше зустрічається з поняттям «медіаграмотність», однак вправи: «Білий шум», «Ріжемо теорію», «Моє медіаполе», «Створюємо інформацію за стандартами», «Інформаційне село» тощо та бліц-вікторина «Впіймай фейк» у поєднанні з мінілекціями і переглядами тематичних  відеоматеріалів  сприяли поповненню «валізки медіаграмотності» навіть досвідчених учасників, які добре орієнтуються в темі.
Наші рекорди. 26 годин споживання інформаційного контенту за добу.

"Теорія брехні" від бібліотекарок Диканьщини ☺️☺️☺️

А ця чарівна пані вміє добре входити в довіру до людей☺️☺️☺️



ПОУНБ імені І. П. Котляревського вдячна Кучеряєвій Наталії Володимирівні за сприяння в проведенні тренінгу.


МЕДІАГРАМОТНІСТЬ  НА КОЖНИЙ ДЕНЬ

28 грудня, напередодні Нового року, працівники Полтавської обласної універсальної наукової бібліотеки імені І. П. Котляревського взяли участь у тренінгу «Медіаграмотність на кожний день».
Метою заходу було сформувати ( удосконалити) навички критичного мислення яке є дуже важливим для аналітико-синтетичної обробки потоків інформації.
Вікторина «Наскільки я медіаграмотний», яка створена в на базі ігрової навчальної платформи Kahoot, дозволила працівникам інформаційної сфери визначитися зі своїм рівнем медіаграмотності.
 Участь в  інформаційно-просвітницькому заході дозволила їм не тільки систематизувати багаж власної медіаграмотності, але  й дізнатися дещо нове.
Виконуючи практичні завдання, бібліотекарки занурювалися у складний світ інформаційних потоків, які білим шумовинням вирують навколо нас і дуже часто заважають усвідомити суть інформаційного повідомлення.



Зацікавила учасників тренінгу  вправа «Моє медіаполе». Вона засвідчила, що на тренінг прийшли свідомі споживачі інформації.  Виявилося, що 14–15 годин – це найвищий показник споживання інформаційного контенту за добу, при цьому 8 годин – споживання інформаційного контенту в рамках професійної діяльності.
Наші рекорди. 15 годин споживання інформаційного контенту за добу.

Перегляд та аналіз відеороликів дозволив учасникам тренінгу сформулювати маркери реклами, пропаганди, соціальної реклами (робота груп в форматі «світове кафе»).
Вправа «Що треба  робити, щоб повірив я?», «Що треба робити, щоб повірили мені?», «Що треба робити, щоб повірили в мій обман?» та перегляд тематичного відеоролика дозволили учасникам заходу дослідити механізм маніпуляцій.





Новиною для бібліотекарок стала інформація про «каскадність інформації». Вправа «Інформаційне село» допомогла усвідомити, що ми знаємо «все про все» і разом з тим, наші знання є такими загальними, що будь-хто може потрапити на гачок «фейку».


 Новим для учасників тренінгу стало поняття «Інформаційного міфу».
Об’єднавшись в групи, які мали передноворічні назви: Ялинки, Апельсинки, Мандаринки, учасники тренінгу створювали контент в різних інформаційних жанрах: інформування (за професійними стандартами журналістики), художньо-публіцистичноу (я+судження і мінімум фактів), сатирично-гумористичному (висміювання фактів).


Інформування
Повідомлення про тренінг в сатирично-гумористичному жанрі від команди "Віскі"

Відпочити від виконання серйозних вправ допомагали веселі руханки та смачна кава.




Завершився тренінг вправою в форматі відкритий мікрофон «Що я буду використовувати після тренінгу» та анкетуванням.
 Тренінг відбувся на базі інформаційно ресурсного «Window on America Poltawa», працівники якого надавали організаційно-технічну підтримку заходу. 

3 комментария:

  1. Було цікаво, пізнавально, актуально. Такі тренінги необхідні. Дякую!

    ОтветитьУдалить
  2. Вдячна за цікавий та продуктивний тренінг. Матеріал був поданий тренером професійно в цікавій динамічній формі.

    ОтветитьУдалить
  3. Дуже вдячна за цікавий та корисний тренінг, на якому дізналась багато нової інформації, необхідної для професійної діяльності та повсякденного життя. З задоволенням ще б відвідала подібні заходи. Дякую тренеру за нові знання, хорошу організацію заходу та невимушену доброзичливу атмосферу!

    ОтветитьУдалить