БУДЬ В ТРЕНДІ: СТАНЬ МЕДІАГРАМОТНИМ

ШАНОВНІ ПРИХИЛЬНИКИ НАШОГО БЛОГУ!!!
 Перейдіть за посиланням Фейк чи не Фейк та розпізнайте підступні фейки. ☺☺☺





 В ПОУНБ ІМЕНІ І. П. КОТЛЯРЕВСЬКОГО ПРОДОВЖУЄТЬСЯ РЕАЛІЗАЦІЯ ПРОЄКТУ «БУДЬ В ТРЕНДІ: СТАНЬ МЕДІАГРАМОТНИМ»




Дівчата з команди "Проліски" вправно "Ріжуть теорію".

Сучасна людина постійно перебуває у коловороті інформації. Тому працівникам просвітницько-інформаційної сфери потрібно пильнувати яку інформацію вони продукують та поширюють серед населення.

Не відстають від колежанок і бібліотекарки
 з команди "Весняні нарциси".
Ось ця професійна потреба та бажання розібратися, що підштовхнуло їх земляків, які проживають у Нових Санжарах Полтавської області, до паніки та викликаних нею деструктивних дій, мотивували працівників ПОУНБ імені І. П. Котляревського до участі в тренінгу з медіаграмотності.
Вправи: «Інформаційне село», «Що робити щоб повірив я?», «Що робити, щоб повірили мені?», «Що робити, щоб повірили моїй брехні», визначення маркерів різних інформаційних жанрів, перегляд та аналіз відеороликів зі зразками маніпуляції, пропаганди, реклами, мозковий штурм «Причини Новосанжарського синдрому», продемонстрували учасникам тренінгу важливість самостійного, критичного мислення.
П'ятнадцять веселих медіаканалів намагаються повідомити пані Тетяні
 важливу інформацію одночасно. Вправа "Білий шум".

Коронавірус у світі та події в Нових Санжарах - топ-новини нашого "Інформаційного села".
Команда "Тюльпани" визначає  до якого інформаційного
жанру належить текст.

Дівчата з команди "Проліски" доіряють фактам, медійним обличчям,
професійній термінології.
Для того, щоб викликати довіру,  команда "Тюльпани"
 готова вдатися до маніпуляції
Для того, щоб змусити повірити в неправду,  "Весняні нарциси"
пропонують створити "достовірний фейк"
Також бібліотекарі з цікавістю аналізували особисте медіаполе, а формула «інформаційного щастя» показала, який відсоток інформації здатна засвоїти середньостатистична людина.
Наші рекорди. 26 годин споживання інформаційного контенту за добу

Учасники тренінгу висловили побажання продовжувати реалізацію проекту «Будь в тренді: стань медіаграмотним» тренерами, які працюють в ПОУНБ імені І. П. Котляревського, а також поширювати знання серед якомога широких верств полтавської громади.





БІБЛІОТЕКАРІ КАРЛІВЩИНИ ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У ТРЕНІНГУ «МЕДІАГРАМОТНІСТЬ НА КОЖЕН ДЕНЬ»


Проєкт «Будь в тернді: стань медіаграмотним», який реалізується в ПОУНБ імені І. П. Котляревсього завітав на Карлівщину.
7 лютого у Центральній районній бібліотеці міста Карлівки відбувся тренінг з медіаграмотності. Працівники бібліотек Карлівки та сільських бібліотек удосконалювали свої знання з медійної грамотності. Говорили про: маніпуляції, фейки, критичне мислення,особливості роботи ЗМІ.
Як відзначили учасники тренінгу, такі знання на сьогодні є досить затребуваними, адже серед користувачів сільських бібліотек багато людей старшого покоління, які вірять всьому, що з’являється на шпальтах газет та на екранах телевізорів. 



Тому бібліотекарям потрібно уміти пояснити таким людям, що не всякій інформації можна сліпо довіряти. Її слід піддавати критичному переосмисленню та перевіряти.

ПОУНБ імені І. П. Котляревського вдячна Григоренко Ірині Володимирівні за сприяння в проведенні тренінгу.




ПРОЄКТ «БУДЬ В ТРЕНДІ СТАНЬ МЕДІАГРАМОТНИМ» ЗАВІТАВ У ДИКАНЬКУ



29 січня бібліотекарі Диканьщини взяли участь у тренінгу «Медіаграмотність на кожен день».
Тренінг проведено в рамках порєкту «Будь в тренді: стань медіаграмотним», яий з 2020 року реалізується в ПОУНБ імені І. П. Котляревського.
Більшість учасників тренінгу вже не вперше зустрічається з поняттям «медіаграмотність», однак вправи: «Білий шум», «Ріжемо теорію», «Моє медіаполе», «Створюємо інформацію за стандартами», «Інформаційне село» тощо та бліц-вікторина «Впіймай фейк» у поєднанні з мінілекціями і переглядами тематичних  відеоматеріалів  сприяли поповненню «валізки медіаграмотності» навіть досвідчених учасників, які добре орієнтуються в темі.
Наші рекорди. 26 годин споживання інформаційного контенту за добу.

"Теорія брехні" від бібліотекарок Диканьщини ☺️☺️☺️

А ця чарівна пані вміє добре входити в довіру до людей☺️☺️☺️



ПОУНБ імені І. П. Котляревського вдячна Кучеряєвій Наталії Володимирівні за сприяння в проведенні тренінгу.


МЕДІАГРАМОТНІСТЬ  НА КОЖНИЙ ДЕНЬ

28 грудня, напередодні Нового року, працівники Полтавської обласної універсальної наукової бібліотеки імені І. П. Котляревського взяли участь у тренінгу «Медіаграмотність на кожний день».
Метою заходу було сформувати ( удосконалити) навички критичного мислення яке є дуже важливим для аналітико-синтетичної обробки потоків інформації.
Вікторина «Наскільки я медіаграмотний», яка створена в на базі ігрової навчальної платформи Kahoot, дозволила працівникам інформаційної сфери визначитися зі своїм рівнем медіаграмотності.
 Участь в  інформаційно-просвітницькому заході дозволила їм не тільки систематизувати багаж власної медіаграмотності, але  й дізнатися дещо нове.
Виконуючи практичні завдання, бібліотекарки занурювалися у складний світ інформаційних потоків, які білим шумовинням вирують навколо нас і дуже часто заважають усвідомити суть інформаційного повідомлення.



Зацікавила учасників тренінгу  вправа «Моє медіаполе». Вона засвідчила, що на тренінг прийшли свідомі споживачі інформації.  Виявилося, що 14–15 годин – це найвищий показник споживання інформаційного контенту за добу, при цьому 8 годин – споживання інформаційного контенту в рамках професійної діяльності.
Наші рекорди. 15 годин споживання інформаційного контенту за добу.

Перегляд та аналіз відеороликів дозволив учасникам тренінгу сформулювати маркери реклами, пропаганди, соціальної реклами (робота груп в форматі «світове кафе»).
Вправа «Що треба  робити, щоб повірив я?», «Що треба робити, щоб повірили мені?», «Що треба робити, щоб повірили в мій обман?» та перегляд тематичного відеоролика дозволили учасникам заходу дослідити механізм маніпуляцій.





Новиною для бібліотекарок стала інформація про «каскадність інформації». Вправа «Інформаційне село» допомогла усвідомити, що ми знаємо «все про все» і разом з тим, наші знання є такими загальними, що будь-хто може потрапити на гачок «фейку».


 Новим для учасників тренінгу стало поняття «Інформаційного міфу».
Об’єднавшись в групи, які мали передноворічні назви: Ялинки, Апельсинки, Мандаринки, учасники тренінгу створювали контент в різних інформаційних жанрах: інформування (за професійними стандартами журналістики), художньо-публіцистичноу (я+судження і мінімум фактів), сатирично-гумористичному (висміювання фактів).

Інформування
Повідомлення про тренінг в сатирично-гумористичному жанрі від команди "Віскі"

Відпочити від виконання серйозних вправ допомагали веселі руханки та смачна кава.




Завершився тренінг вправою в форматі відкритий мікрофон «Що я буду використовувати після тренінгу» та анкетуванням.
 Тренінг відбувся на базі інформаційно ресурсного «Window on America Poltawa», працівники якого надавали організаційно-технічну підтримку заходу.

3 комментария:

  1. Було цікаво, пізнавально, актуально. Такі тренінги необхідні. Дякую!

    ОтветитьУдалить
  2. Вдячна за цікавий та продуктивний тренінг. Матеріал був поданий тренером професійно в цікавій динамічній формі.

    ОтветитьУдалить
  3. Дуже вдячна за цікавий та корисний тренінг, на якому дізналась багато нової інформації, необхідної для професійної діяльності та повсякденного життя. З задоволенням ще б відвідала подібні заходи. Дякую тренеру за нові знання, хорошу організацію заходу та невимушену доброзичливу атмосферу!

    ОтветитьУдалить