БУДЬ В ТРЕНДІ: СТАНЬ МЕДІАГРАМОТНИМ





💥НОВА ФІШИНГОВА СХЕМА У СОЦМЕРЕЖАХ З "ЗАГИБЛИМ У ДТП"

🔰Останніми днями соцмережу Facebook заполонили дописи з підозрілим меседжем: «Подивіться, хто загинув у ДТП, я думаю, ви його знаєте». До нього додають посилання, найчастіше скорочене, тому користувач не може передбачити, який сайт буде за цим посиланням. Нерідко у таких дописах можуть відзначити ваших друзів і ви побачите такий вкид у своїй стрічці.

🔰Одразу закликаємо читачів – ні в якому разі не переходьте за подібними лінками і не вводьте логін, пароль чи іншу інформацію, адже таким чином шахраї можуть намагатися видурити ваші особисті дані або ж вкрасти кошти з банківської картки.

🔰Чому Facebook-меседжі про «ДТП» – спам та фішинг – далі у матеріалі.

💥ФЕЙК / ФІШИНГ

🔹Що небезпечного у вищезгаданих дописах? По-перше, їх можуть поширювати ваші друзі, знайомі, або ті, кому ви довіряєте. І є небезпека відкрити небезпечне посилання, навіть не задумуючись про наслідки. Найчастіше пости і розсилку в месенджері роблять із профілів, які зламали або здали в оренду. 
 головну сторінку. А посилання реферальне – тобто містить унікальний ідентифікатор партнера, який його розмістив. І за долю секунди нам відкривається вже головна сторінка YouTube. 

🔹За словами SEO-експертів, реферальні посилання потрібні для того, щоб точно визначити, хто «заманив» користувача на сайт. Часто це роблять в партнерських програмах, де клієнтам платять за залучених користувачів. Однак у випадку з YouTube, як нам відомо, ця платформа не використовує реферальні посилання.

🔹Тому можна зробити висновок, що шахраї таким чином «прогрівають аудиторію» і шукають довірливих користувачів соцмережі. Тому що рано чи пізно замість невинного посилання на YouTube або запрошення в телеграм-канал може бути щось більш небезпечне. 

✅ВИСНОВКИ

🔺Повідомлення «Подивіться, хто загинув у ДТП, я думаю, ви його знаєте» містить ознаки спаму та фішингу. Посилання ведуть на YouTube та телеграм, однак є вірогідність, що там можуть й бути фішингові сайти, де дані користувача вкрадуть.

🔺Щоб захистити особисту інформацію, не відкривайте підозрілі лінки та встановіть двохфакторну аутентифікацію на соцмережі, аби зловмисники не заволоділи вашим обліковим записом.

🔺Якщо ви стали жертвою інтернет-шахрайства, зверніться у кіберполіцію за номером 0 800 505 170.

👉Матеріал підготовлено ресурсом «Брехунець» в рамках ініціативи Мережа проектів з протидії дезінформації




Обережно! Клікбейт🙄

(За матеріалами FB сторінки "По той бік новин"
 https://behindthenews.ua/?fbclid=IwAR0QJnaACqAElpESgybtqbM02N9F4ZXm8CqbCWqJnY8Y6_i3MZ3U2FUzQBw)



Буквально в січні ми розповідали, як адміністратори низки сумнівних груп спочатку публікують фото дитини/військовослужбовця/людини з інвалідністю/знаменитості, серцебитно підписують: «у мене сьогодні день народження, але нема ні дому, ні батьків» або щось подібне https://bit.ly/3JeBDdA. Після того як наївні люди масовопролайкають і поширять, понаписують ніжних привітань — допис редагують до не невпізнанності. 

Ось вам свіжий наочний приклад. На скрині бачимо радісні привітання з днем народження під дописом, у якому сповіщають про загибель в автокатастрофі телеведучого Юрія Горбунова — це, до речі, фейк, але про це далі. 

Абсурд, скажете ви? Не зовсім, радше це відсутність критичного мислення і базових навиків фактчекінгу в коментаторів. Аби вони скопіювали текст і прогнали через пошук - знайшли б сотні аналогічних дописів з геть іншими "героями".

Нині перевірка ще легша - достатньо праворуч від нікнейму дописувача натиснути на горизонтальні три крапки і в спадному меню обрати пункт «переглянути історію змін». 

Конкретно в цьому випадку ми побачимо, що допис було відредаговано 15 березня о 21:01. До того в ньому був геть інший текст: «Мене звати Іван. Я служу в ЗСУ . Сьогодні у мене ювілей, мені 30 років. Ніхто не вітав мене». Це пояснює, чому під сумною звісткою (нагадуємо, неправдивою), такі радісні коментарі.

Це типовий клікбейт. Таким чином адміністратори перетягують людей на свої сайти-сміттярки. Їхній дизайн настільки страшний, а новини настільки жовті, що неозброєним оком видно, що читати їх в жодному разі не варто (хіба що з дослідницькою метою). Докладно ми про це неодноразово писали, але досі лишаються ті, хто клює на гачок зловмисників. Поширте наш допис, щоб якомога більше людей дізналися про цю схему. 

Щодо Горбунова, то з ним усе гаразд. У цьому можна легко переконатися, банально співставивши дати: фейкова новина про його загибель опублікована 4 березня. Але вже після того можна знайти публікації про його роботу. Наприклад, Горбунов проводив зустріч зі студентами Київського університету культури, про що 10 вересня сповіщають на сайті ВУЗу і навіть додають фото http://bit.ly/40bqCR7 7 березня його дружина Катя Осадча показує, який має вигляд їхній спільний будинок http://bit.ly/42huiTq 

Ну і крім того, дуже малоймовірно, що про таку подію міг повідомити один-єдиний сайт-ноунейм. Це, до слова, один з інструментів, які можна застосовувати в перевірці інформації - шукати, що про ту чи іншу важливу подію написали провідні ЗМІ. Якщо вам не вдається нічого знайти - це серйозний привід для сумнівів. (16.03.2023)



Що таке ІПСО та як росія використовує їх у війні проти України



 ІПСО - не новий винахід: такі операції почали застосовувати під час Першої світової війни на тлі тодішніх протистоянь.

На відміну від пропаганди ІПСО мають дещо інші цілі — розгойдування психіки, вплив на настрої і емоції, дискредитацію союзників тощо. Такими діями противник намагається підірвати бойовий дух візаві та посіяти панічні настрої у суспільстві.

Детальніше про ІПСО читайте на сайті
"Наш Київ" 

(10.03.2023)


ПЕРЕВІРКА ДОСТОВІРНОСТІ ФОТОГРАФІЙ

Маніпуляції можуть ховатися не лише у текстах, неправдивими можуть бути і зображення. Тож не варто вірити одразу фотографіям, які ви побачили із сумнівних спільнот у месенджерах чи соціальних мережах. 📲

☝️ Пам’ятайте про декілька порад, на що потрібно у першу чергу звернути увагу, якщо побачене зображення викликає у вас підозри:

📸 Де ви побачили фото? Пошукайте джерело, де воно було опубліковано вперше.

📸 Хто автор світлини?

📸 Коли вона була зроблена?

📸 Чи збігається те, що зображено, із підписом до нього?

📸 Чи є дивні або прикметні деталі? Наприклад, чи є тіні і які вони. Можливо, видно якісь нетипові об’єкти. Які назви вулиць, дизайн плитки, малюнки чи татуювання зображені.

📸 Чи є якась інформація про це фото у самому файлі? Дізнатися це можна у «Властивостях», якщо скачати файл.

📸 Якщо зображені документи, які назви відомств, адреси, логотипи зазначені у них? Найбільш вірогідно, у цих даних будуть помилки і неточності, якщо документ фейковий.

📸 Скористайтеся спеціальними сервісами для аналізу зображень. Наприклад, такі інструменти допоможуть дізнатися, коли і як було зроблено фото, перевірити, чи додавалися якісь елементи, виявити клони чи знайти ідентичні зображення:
▪ https://fotoforensics.com/,
▪ https://29a.ch/photo-forensics/#forensic-magnifier,
▪ https://tineye.com/,
▪ https://infringement.report/api/raider-reverse-image-search/,
▪ https://www.imgonline.com.ua/ та 
▪ плагін RevEye Reverse Image Search для веббраузера Google Chrome.

Експерти кажуть, що найчастіше маніпуляції трапляються там, де у повідомленнях містяться фото із лише коротким підписом до них.

☝️ Не все, що ви бачите онлайн, – правдиве. Перевірте інформацію, перш ніж поширити чи повірити.

📍  Добірка підготовлена на основі матеріалів проєкту «НотаЄнота» за підтримки «Проєкту підтримки Дія», що Програма розвитку ООН в Україні впроваджує за фінансування Швеції.


УВАГА! НАЦІОНАЛЬНИЙ ТЕСТ З МЕДІАГРАМОТНОСТІ! ДОЛУЧАЙТЕСЯ!



Уже завтра відбудеться перший Національний тест з медіаграмотності 🤩
❗️ Платформа для проходження тесту тут: https://bit.ly/3SN3VPj
Вона буде відкрита тричі на день протягом 30 хвилин — початок тесту об 11:00, 15:00, 19:00.
🎁 Кожен учасник гарантовано отримає сертифікат, а 30 учасників, які дадуть найбільшу кількість правильних відповідей за найшвидший час, отримають подарунки від наших партнерів — планшети, павербанки, колонки, рюкзаки, худі та ще багато іншого!
Переможців тесту оголосимо 28 жовтня у наших соцмережах та на сайті, а також надішлемо їм сповіщення на електронну пошту. Сертифікати всім учасникам надішлемо протягом наступного тижня (31 жовтня — 4 листопада).
Національний тест з медіаграмотності організовує Фільтр. Національний проєкт з медіаграмотності Міністерство культури та інформаційної політики України разом з програмою Мріємо та діємо та проєктом «Вивчай та розрізняй: інфо-медійна грамотність», які втілюються IREX in Ukraine. Партнером події також є Міністерство молоді та спорту України. Інформаційним партнером є Embassy of Sweden in Kyiv.







"ІНФОРМАЦІЙНА СВОБОДА, АБО ЯК КНИГА НАВЧИТЬ ПЕРЕМАГАТИ У СВІТІ ФЕЙКІВ ТА ПРОПАГАНДИ"

Під такою назвою 17 травня відкрилася книжкова виставка у відділі абонемента.
Як завжди працівники нашого відділу спрямовують свої зусилля на розповсюдження знань про переваги критичного мислення та розумного споживання інформації.
Книги, що  представлені на виставці розповідають про психологічні особливості сприйняття дійсності та вміння орієнтуватися в складному світі інформаційних війн, фейків та дезінформації.
Читайте та будьте медіаграмотними!
Виставка діє до кінця травня 2022 року. (17.05.2022)






Кілька днів поспіль читаю про те, що українські біженці шокують своєю поведінкою гостинних європейців. Не можу сказати про поведінку всіх біженців, але за даними Центру протидії дезінформації - це фейк. Читайте та ширте тільки перевірену інформацію. Читайте за цим посиланням


Сьогодні хочу написати про практичну медіаграмотність. Багато моїх знайомих нещодавно писали про те, що воду в Полтаві не хлорують і вона небезпечна. Ніби інформація перевірена. Але це фейк, який має на меті дестабілізувати ситуацію в нашому місті. Бо воду зараз ощищають не хлором. Ще раз нагадую, читайте інформацію на офіційних сайтах. Не ширьте фейки в групах. Оце і є практична медіаграмотність. Читайте докладніше за посиланням. 


Друзі, доєднуйтеся до digital-флешмобу, що націлений спонукати користувачів соціальних мереж відмовлятися від медіаконтенту, що генерується Росією.

Робіть публікації в усіх можливих соцмережах з хештегом #TurnOffRussia, в яких розповідайте про справжню військову агресію Росії проти України. Діліться відео чи фотодоказами, власними історіями… Зараз це неабияк важливо! 

Закликаємо скаржитися на російські пабліки, писати коментарі російським інфлюенсерам, критикувати російських зірок, які або мовчать, або говорять неправду, спростовувати російські фейки. 
❗️пам’ятаємо, що реакція буде лише тоді, коли стануть відчутними наслідки, в медійному полі в тому числі.

Збройні сили України захищають свою землю, даючи гідну відсіч ворогам. Україну підтримують майже всі світові країни-партнери та надають військову, грошову допомогу, вводять пакетні санкції проти агресора. Більшість світових знаменитостей вже висловилися на підтримку України, засуджуючи російську агресію. Серед них Мадонна, принц Гаррі і Меган Маркл, Криштіану Роналду, Анджеліна Джолі, Кім Кардаш'ян, Міла Йовович, Арнольд Шварценегер, Мей Маск, Ріта Ора, Девід Лінч, Майлі Сайрус, Марина Абрамович, Грета Тунберг і безліч інших імен зірок з перших шпальт преси.

Разом до світлого майбутнього рідної України!💙💛

#uaразом #дякуюЗСУ #пишаюсяЗСУ

❗️❗️Поширюйте цей допис, щоб якомога більше людей долучалися та допомагали незламній, рідній 🇺🇦!
Джерело:
https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=498115821671322&id=100044187261539



ЯК НЕ ПОТОНУТИ В ПОТОЦІ НЕДОСТОВІРНОЇ ІНФОРМАЦІЇ. ПРО ЦЕ ДІЗНАВАЛИСЯ СТУДЕНТИ ПОЛТАВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

17 листопада  працівники відділу абонемента провели урок медіаграмотності «Як не потонути в інформаційному дощі».

Учасниками уроку були студенти, що навчаються в Полтавському медичному державному університеті (ПДМУ).

Після того, як відбулося знайомство та визначилися  очікування від уроку медіаграмотності, студенти проаналізували своє медіаполе.

 
Робота з медіаполем показала, що майбутні медики досить виважено ставляться до перебування в інформаційному просторі. Однак навіть досить  виважене споживання інформації не убезпечує сучасну людину від навмисно спотвореної (фейкової) інформації. Тому Тетяна Жучкова, бібліотекар першої категорії, яка підготувала і провела урок медіаграмотності зосередилася на темі виявлення фейків у сучасних медіа. Міні-лекція у поєднанні з мозковим-штурмом та вправами була досить цікавою для студентів.


По закінченню уроку з медіаграмотності студенти оцінили якість та важливість отриманої інформації за допомогою смайликів.  Вибір смайликів  зеленого кольору засвідчив про корисність інформації яку отримали студенти.


Бібліотека вдячна Жамардію Валерію Олександровичу, заступнику декана медичного факультету № 2 за співпрацю.



ВІДБУВСЯ МІНІ-ТРЕНІНГ З МЕДІАГРАМОТНОСТІ ДЛЯ СТУДЕНТІВ ПОЛТАВСЬКОГО ДЕРЖАВНОГО  МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ

9 листопада студенти 2-го курсу Полтавського державного медичного університету взяли участь в міні-тренінгу «Безпечний інтернет та особиста медіагігієна». Говорили про базові речі, які має знати сучасна людина: як  контролювати час перебування в медіапросторі, як розпізнавати фейки, як не стати об’єктом маніпуляцій та уникати інтернет-шахрайства тощо. Слухаючи міні-лекції, студенти засвоювали нову, чи структурували вже відому інформацію. А вправи та ігрові ситуації допомагали їм «прожити» ту чи іншу ситуацію.

Дякуємо
Жамардію Валерію Олександровичу, заступнику декана медичного факультету № 2 за співпрацю.

 ЦІКАВА ВІКТОРИНА ВІД "ДЕТЕКТОР МЕДІА". ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ.




СПРИЯЄМО ФОРМУВАННЮ МЕДІАГРАМОТНОСТІ СЕРЕД СТУДЕНТСЬКОЇ МОЛОДІ ПОЛТАВИ

 

6 жовтня  студенти «Полтавського політехнічного фахового коледжу. Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» взяли участь у тренінгу «Медіаграмотність на кожен день», який було проведено в рамках проєкту «Медіаграмотна громада».

Для встановлення розкутої атмосфери було проведено знайомство учасників тренінгу та виявлено їх очікування. Розпочався тренінг з міні-лекції «Що таке медіаграмотність? Для чого вона потрібна у повсякденному житті».

Також було проведено:

·        гру «Інформаційний шум» з обговоренням впливу інформаційного шуму на сприйняття новинної інформації;

·        практичний кейс: «медіаманіпуляції: пропаганда, реклама, соціальна реклама»;

·        мозковий штурм: «Мій безпечний інтернет» тощо.

Ефективному мозковому штурму «Мій безпечний Інтернет» допоміг особистий досвід користування соцмережами та міні-лекція, яку вони прослухали під час тренінгу.







Про ефективність тренінгу засвідчили зелені смайлики, якими учасники тренінгу оцінили роботу тренера та важливість поданого матеріалу.

Бібліотека вдячна Тетянку Олегу Євгенійовичу, вихователю «Полтавського політехнічного фахового коледжу Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут» за неодноразове і активне сприяння у формування  медіаграмотності серед молодих громадян України. (7.10.2021)

 


КОРИСНА ІНФОГРАФІКА ВІД МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ






РОЗВІНЧУЄМО МІФИ ПРО COVID 19 РАЗОМ З ПРОЄКТОМ "БЕЗ БРЕХНІ"

Шановні читачі нашого блогу! 
Тривалий час ми поширювали інформацію, що розвінчує фейки та маніпуляції. Наразі проєкт "Без брехні" переїхав на новий домен. Тому всю інформацію, яку ми публікували раніше можна знайти за новою адресою

👉https://www.without-lie.info




Добрий день, читачі нашого блогу!
Вакцинація від Covid 19 - царина для нових фейків. Бетежіть себе, читайте перевірену інформацію, робіть правильний вибір!




Добрий день, читачі нашого блогу!
Будь-яка епідемія,  тим паче пандемія – не привід для жартів. Але гумор – це одна з властивостей, яка притаманна тільки людині. Він допомагає  переживати скрутні часи. Тому пропонуємо ознайомитися з сатиричним словником термінів і словосполучень «епохи» карантину, який уклали і проілюстрували засновники порталу «Без брехні». Можливо хось з вас є автором якогось «карантинного» терміну чи словосполучення😊 Пиємного читання!

(за матеріалами порталу"Без брехні")



Ліки існували не завжди та й далеко не всім були доступні. Якщо поглянути в глиб історії, то побачимо, що люди шукали засобів  боротьби з захворюваннями у природному середовищі, досліджували лікувальні властивості рослин. Немає нічого поганого в тому, що для профілактики застуди, ви вип’єте чаю з медом, або ж додасте до трав’яного настою кілька краплин спиртного.
 Але не слід покладатися тільки на народну медицину!  Звертайтеся за допомогою до фахівців!




Під вплив «фейків» потрапляють не лише пересічні українці, а й представники політичної еліти. Вони намагаються захиститися від Covid 19





«Теорія змови» бентежить  українців, які не довіряють офіційній інформації про Covid 19. Багатьом просто нудно читати рекомендації ВООЗ. Набагато цікавіше поринати у світ змов та прихованих таємниць. Прихильники теорії змов визначили, що латиницею COVID-19 означає «бачимо капітуляцію овець». Однак це лише ЧЕРГОВИЙ ФЕЙК.

Латиницею COVID-19 означає «бачимо капітуляцію овець» | Черговий ФЕЙК ізсерії «теорії змови»




(за матеріалами порталу"Без брехні")




 (за матеріалами порталу"Без брехні")






БЕЗПЕЧНИЙ  ІНТЕРНЕТ ТА ОСОБИСТА МЕДІАГІГІЄНА: ОНЛАЙН-УРОК З МЕДІАГРАМОТНОСТІ 

З0 червня для працівників Лубенської ЦРБ було проведено онлайн-урок з медіаграмотності "Безпечний інтернет  та особиста медіагігієна". Пропонуємо ознайомитися з матеріалами, які були використані під час онлайн-уроку.








РОЗВІНЧУЄМО МІФИ ПРО COVID 19 РАЗОМ З ПРОЄКТОМ "БЕЗ БРЕХНІ"


Доброго дня, читачі нашого блогу!

Летальність від COVID-19 і абортів у США | МАНІПУЛЯЦІЯ на межі етичних норм (за матеріалами порталу "Без брехні")






Добрий день, шановні читачі нашого блогу! Ми продовжуємо поширювати інформацію, яка розвінчує міфи про COVID 19. Розповсюджуйте тільки перевірену інформацію і нехай 
 ваші сторіни у соціальних мережах наповнюють тільки позитивні новини!


Розвідки світових держав проти вірусолога Ши Чженлі | Інформаційна бомба про COVID-19 яка так і не вибухнула







Доброго травневого  дня, читачі нашого блогу! Нарешті ми дочекалися  послабення карантину, але це не означає, що  "міфотворчість" про COVID 19 також послаблюється.  Для того, щоб ви не потрапили у інформаційний полн хитрих фейків пропонуємо переглянути відео, яке підготували  учасниці проєкту "Без брехні"  Катерина Кулікова і Анастасія Мірошніченко.

ВІДЕО. Чіпізація, “теорія змови” і лікування сонцем | Топові фейки про COVID-19


Мусульмани Америки читали Намаз перед Конгресом США – просили допомоги всевишнього проти COVID-19 | ФЕЙК на тлі реальних подій (за матеріалами порталу"Без брехні")

Доброго дня, читачі нашого блогу!
Ми продовжуємо поширювати інформацію, яка розвінчує фейки та маніпуляції, що виникають на грунті світової пандемії Covid 19. Цього разу фейк має релігійне забарвлення. Радимо прочитати інформацію. Якщо ви випадково вже поширили цей фейк, то за бажанням зможете виалити неравдиву інформацію зі своєї стрічки новин.








Доброго дня, вельмишановні користувачі нашого блогу! Христос Воскрес! Найщиріші вітання з велчним християнським святом - Великоднем!
Для тих, хто усвідомлює фактологічну неспроможність теорії змови та для тих, хто вірить у «всесвітню змову» пропоную матеріал «Вбити Білла», або чергова порція ФЕЙКІВ про всесвітню змову на чолі з Біллом Ґейтсом», підготовлений професійним фактчекерами. Це професійне дослідження, в основі якого лежать факти. 

(за матеріалами порталу "Без брехні") 

Переходьте за посиланням та дізнавайтеся правду: 




Австралійські вчені знайшли ліки, які вбивають COVID-19 за 48 годин | Маніпуляція (за матеріалами порталу "Без брехні") 

Ми так втомилися від похмурих "коронавірусних" новин, що хочемо вірити в швидке створення вакцини від  вірусу. https://www.bez-brehni.info/factcheck/avstraliys-ki-vcheni-znayshly-liky-iaki-vbyvaiut-covid-19-za-48-hodyn-manipulyatsiya/



Вчора з подачі двох ЗМІ була поширена інформація про послаблення режиму карантину, навіть з детальним графіком такого виходу. Інфографіка від каналу 24 виглядала дуже переконливо, але вердикт професійних фактчекерів - фейк. Переходьте запосиланням та читайте докладніше. 







Масові заворушення в Італії / Маніпуляція на тлі поодинокого конфлікту  (







Шкіра рук вбиває коронавірус за шість хвилин без жодних антисептиків! Фейк від лікаря (за матеріалами порталу "Без брехні") 


Там, де є нестача інформації з’являється чудове поле для поширення чуток, дезінформації, фейків та конспірологічних теорій, які нагнітають та залякують. Цьому є навіть спеціальний термін -  «інфодемія», адже поширення неправдивої інформації значно обігнало поширення пандемії. 

У свою чергу, це викликає стигматизацію у суспільстві (згадайте Нові Санжари або перші випадки у Чернівцях, коли сусіди влаштували пікет під будинком жінки без симптомів, яка самоізолювалася). 

Чому так відбувається? 

- Це нова хвороба, багато характеристик якої досі невідомі. 
- Людям властиво боятися невідомого. 
- Страх, який виник, легко пояснити не раціональними фактами, а теоріями змови, конспірологією та «чужаками». 
І так, нам в біса мало пояснюють і комунікують, а сайти-сміттярки цим користуються і ще більше наганяють паніки. Насправді, це тенденція не тільки в Україні, але й в усьому світі. 

Це неабияк погіршує боротьбу зі спалахом Covid 19, оскільки: 

- Спонукає людей приховувати хворобу  у спробах уникнути дискримінації (а у нас ще й протестуватися на Covid 19 - це неабиякий квест).
- Викликає небажання своєчасно звертатися за медичною допомогою; 
- Послаблює звички здорової поведінки (як от самоізоляція, дотримання карантинних обмежень і тп.) 

Саме тому варто керуватися фактами, а не чутками, оціночними судженнями та інформацією із сайтів-сміттярок, анонімних телеграм-каналів  та розсилок у месенджерах. Якщо інормація викликає емоцію - відкладаємо її (інформацію) теж у карантин і повертаємося за кілька хвилин, а то й годин. Включаймо критичне мислення, бо так жодних фактчекерів не вистачить, щоб перевірити усі фейки:)
(За матеріалами  проєкту"По той бік брехні)




БІБЛІОТЕКАРІ ТА ЖИТЕЛІ МАШІВСЬКОЇ ГРОМАДИ ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У ТРЕНІНГУ "МЕДІАГРАМОТНІСТЬ НА КОЖЕН ДЕНЬ"


Робота в групах." Ріжемо теорію".

27 лютого  у приміщенні Машівської центральної районної бібліотеки відбувся тренінг "Медіаграмотність на кожен день". Бібліотекарі та зацікавллені жителі смт Машівка вчилися виявляти фейки, досліджували мехаізм маніпуляцій, дізнавалися про особливості подачі повідомлень в різних інформаційних жанрах тощо. Дякуємо директору Машівської ЦРБ за сприяння у проведенні тенінгу.
Машівське "Інформаційне село".


А ось ці чарівні пані вже брали участь у тренінгах з медіграмотності. Вони дуже помірковано
споживають інформацію, близько 4-х годин на добу.

Команда "Хризантеми" презентує результати групової роботи.


ШАНОВНІ ПРИХИЛЬНИКИ НАШОГО БЛОГУ!!!
 Перейдіть за посиланням Фейк чи не Фейк та розпізнайте підступні фейки. ☺☺☺





 




Дівчата з команди "Проліски" вправно "Ріжуть теорію".

Сучасна людина постійно перебуває у коловороті інформації. Тому працівникам просвітницько-інформаційної сфери потрібно пильнувати яку інформацію вони продукують та поширюють серед населення.

Не відстають від колежанок і бібліотекарки
 з команди "Весняні нарциси".
Ось ця професійна потреба та бажання розібратися, що підштовхнуло їх земляків, які проживають у Нових Санжарах Полтавської області, до паніки та викликаних нею деструктивних дій, мотивували працівників ПОУНБ імені І. П. Котляревського до участі в тренінгу з медіаграмотності.
Вправи: «Інформаційне село», «Що робити щоб повірив я?», «Що робити, щоб повірили мені?», «Що робити, щоб повірили моїй брехні», визначення маркерів різних інформаційних жанрів, перегляд та аналіз відеороликів зі зразками маніпуляції, пропаганди, реклами, мозковий штурм «Причини Новосанжарського синдрому», продемонстрували учасникам тренінгу важливість самостійного, критичного мислення.
П'ятнадцять веселих медіаканалів намагаються повідомити пані Тетяні
 важливу інформацію одночасно. 

Коронавірус у світі та події в Нових Санжарах - топ-новини нашого "Інформаційного села".
Команда "Тюльпани" визначає  до якого інформаційного
жанру належить текст.

Дівчата з команди "Проліски" доіряють фактам, медійним обличчям,
Для того, щоб викликати довіру,  команда "Тюльпани"
 готова вдатися до маніпуляції
Для того, щоб змусити повірити в неправду,  "Весняні нарциси"
пропонують створити "достовірний фейк"
Також бібліотекарі з цікавістю аналізували особисте медіаполе, а формула «інформаційного щастя» показала, який відсоток інформації здатна засвоїти середньостатистична людина.
Наші рекорди. 26 годин споживання інформаційного контенту за добу

Учасники тренінгу висловили побажання продовжувати реалізацію проекту «Будь в тренді: стань медіаграмотним» тренерами, які працюють в ПОУНБ імені І. П. Котляревського, а також поширювати знання серед якомога широких верств полтавської громади.





БІБЛІОТЕКАРІ КАРЛІВЩИНИ ВЗЯЛИ УЧАСТЬ У ТРЕНІНГУ «МЕДІАГРАМОТНІСТЬ НА КОЖЕН ДЕНЬ»


Проєкт «Будь в тернді: стань медіаграмотним», який реалізується в ПОУНБ імені І. П. Котляревсього завітав на Карлівщину.
7 лютого у Центральній районній бібліотеці міста Карлівки відбувся тренінг з медіаграмотності. Працівники бібліотек Карлівки та сільських бібліотек удосконалювали свої знання з медійної грамотності. Говорили про: маніпуляції, фейки, критичне мислення,особливості роботи ЗМІ.
Як відзначили учасники тренінгу, такі знання на сьогодні є досить затребуваними, адже серед користувачів сільських бібліотек багато людей старшого покоління, які вірять всьому, що з’являється на шпальтах газет та на екранах телевізорів. 



Тому бібліотекарям потрібно уміти пояснити таким людям, що не всякій інформації можна сліпо довіряти. Її слід піддавати критичному переосмисленню та перевіряти.

ПОУНБ імені І. П. Котляревського вдячна Григоренко Ірині Володимирівні за сприяння в проведенні тренінгу.




ПРОЄКТ «БУДЬ В ТРЕНДІ СТАНЬ МЕДІАГРАМОТНИМ» ЗАВІТАВ У ДИКАНЬКУ



29 січня бібліотекарі Диканьщини взяли участь у тренінгу «Медіаграмотність на кожен день».
Тренінг проведено в рамках порєкту «Будь в тренді: стань медіаграмотним», яий з 2020 року реалізується в ПОУНБ імені І. П. Котляревського.
Більшість учасників тренінгу вже не вперше зустрічається з поняттям «медіаграмотність», однак вправи: «Білий шум», «Ріжемо теорію», «Моє медіаполе», «Створюємо інформацію за стандартами», «Інформаційне село» тощо та бліц-вікторина «Впіймай фейк» у поєднанні з мінілекціями і переглядами тематичних  відеоматеріалів  сприяли поповненню «валізки медіаграмотності» навіть досвідчених учасників, які добре орієнтуються в темі.
Наші рекорди. 26 годин споживання інформаційного контенту за добу.

"Теорія брехні" від бібліотекарок Диканьщини ☺️☺️☺️

А ця чарівна пані вміє добре входити в довіру до людей☺️☺️☺️



ПОУНБ імені І. П. Котляревського вдячна Кучеряєвій Наталії Володимирівні за сприяння в проведенні тренінгу.


МЕДІАГРАМОТНІСТЬ  НА КОЖНИЙ ДЕНЬ

28 грудня, напередодні Нового року, працівники Полтавської обласної універсальної наукової бібліотеки імені І. П. Котляревського взяли участь у тренінгу «Медіаграмотність на кожний день».
Метою заходу було сформувати ( удосконалити) навички критичного мислення яке є дуже важливим для аналітико-синтетичної обробки потоків інформації.
Вікторина «Наскільки я медіаграмотний», яка створена в на базі ігрової навчальної платформи Kahoot, дозволила працівникам інформаційної сфери визначитися зі своїм рівнем медіаграмотності.
 Участь в  інформаційно-просвітницькому заході дозволила їм не тільки систематизувати багаж власної медіаграмотності, але  й дізнатися дещо нове.
Виконуючи практичні завдання, бібліотекарки занурювалися у складний світ інформаційних потоків, які білим шумовинням вирують навколо нас і дуже часто заважають усвідомити суть інформаційного повідомлення.



Зацікавила учасників тренінгу  вправа «Моє медіаполе». Вона засвідчила, що на тренінг прийшли свідомі споживачі інформації.  Виявилося, що 14–15 годин – це найвищий показник споживання інформаційного контенту за добу, при цьому 8 годин – споживання інформаційного контенту в рамках професійної діяльності.
Наші рекорди. 15 годин споживання інформаційного контенту за добу.

Перегляд та аналіз відеороликів дозволив учасникам тренінгу сформулювати маркери реклами, пропаганди, соціальної реклами (робота груп в форматі «світове кафе»).
Вправа «Що треба  робити, щоб повірив я?», «Що треба робити, щоб повірили мені?», «Що треба робити, щоб повірили в мій обман?» та перегляд тематичного відеоролика дозволили учасникам заходу дослідити механізм маніпуляцій.





Новиною для бібліотекарок стала інформація про «каскадність інформації». Вправа «Інформаційне село» допомогла усвідомити, що ми знаємо «все про все» і разом з тим, наші знання є такими загальними, що будь-хто може потрапити на гачок «фейку».


 Новим для учасників тренінгу стало поняття «Інформаційного міфу».
Об’єднавшись в групи, які мали передноворічні назви: Ялинки, Апельсинки, Мандаринки, учасники тренінгу створювали контент в різних інформаційних жанрах: інформування (за професійними стандартами журналістики), художньо-публіцистичноу (я+судження і мінімум фактів), сатирично-гумористичному (висміювання фактів).


Інформування
Повідомлення про тренінг в сатирично-гумористичному жанрі від команди "Віскі"

Відпочити від виконання серйозних вправ допомагали веселі руханки та смачна кава.




Завершився тренінг вправою в форматі відкритий мікрофон «Що я буду використовувати після тренінгу» та анкетуванням.
 Тренінг відбувся на базі інформаційно ресурсного «Window on America Poltawa», працівники якого надавали організаційно-технічну підтримку заходу. 

3 коментарі:

  1. Було цікаво, пізнавально, актуально. Такі тренінги необхідні. Дякую!

    ВідповістиВидалити
  2. Вдячна за цікавий та продуктивний тренінг. Матеріал був поданий тренером професійно в цікавій динамічній формі.

    ВідповістиВидалити
  3. Дуже вдячна за цікавий та корисний тренінг, на якому дізналась багато нової інформації, необхідної для професійної діяльності та повсякденного життя. З задоволенням ще б відвідала подібні заходи. Дякую тренеру за нові знання, хорошу організацію заходу та невимушену доброзичливу атмосферу!

    ВідповістиВидалити